Ir al contenido principal

Analitzem la 1a Guerra Mundial


Hola a tothom i Bon any nou!

Resultat d'imatges de johny got his gun
Després d'uns dies de festes nadalenques, continuo avui el meu blog obrint l'any amb un dels moments més coneguts i rellevants de la Història contemporània; la 1a Guerra Mundial (1914 - 1918). Vam dedicar tres activitats concretes per analitzar el tema. 

La primera, més teòrica, consistia a realitzar un test mitjançant Internet en el qual haviem de respondre unes preguntes, i segons aquestes podriem descobrir si haviem actuat pacíficament o en cas contrari, agressivament a l'hora d'entrar en el conflicte. Bàsicament ens posavem a la pell del Kàiser alemany i haviem d'intervenir en la inminent guerra. Tot això, però és només un cas hipotètic que posa a prova la nostra personalitat i que depenent de les nostres decicions, obtenim resultats inversos. Després de respondre el qüestionari, vam respondre preguntes concretes sobre el tema, des dels seus inicis fins al Tractat de Versalles, que va marcar un punt i a part al conflicte mundial.

Abans de tot això, però, ja haviem analitzat un còmic sobre la 1a Guerra Mundial amb detall, i ens havia ajudat molt a aprendre en quin ordre d'acció van actuar les diferents potències involucrades en el conflicte. Aquest material didàctic ens va posar en situació i en context mitjançat un mètode simple, divertit i peculiar.

La segona part, potser la més interessant, la vam desenvolupar a casa durant les vacances de Nadal. Haviem d'escollir una pel·lícula històrica i si era possible, relacionada amb la 1a Guerra Mundial. En el meu cas, vaig triar el metratge "Johny got his gun". A grans trets, la història explica la vida d'un jove soldat americà després de ser literalment destrossat per l'explosió d'una bomba, durant la 1a Guerra Mundial. Sense cames, braços, cec, sord i mut ha d'aprendre a comunicar-se amb el món que l'envolta. L'objectiu principal de l'activitat era relacionar la pel·lícula amb els aspectes històrics més característics i destacats. Podem extreure moltes característiques que es puguin relacionar amb la 1a Guerra Mundial. Les més destacades són les dures crítiques dirigides a l'experimentació científica de l'època i els grans horrors d'aquell conflicte bèl·lic. 

Resultat d'imatges de 1a Guerra MUndial
Resumint, les activitats que hem realitzat les últimes setmanes ens han servit per entendre millor el conflicte. La 1a Guerra Mundial, és un tema molt complex i sovint és fàcil perdre el fil conductor. És per això, que crec necessari que es realitzin activitats d'aquesta manera, amb imatges o jocs de rol. 

I això ha estat tot per avui. Espero retrobar-nos ben aviat!

Comentarios

Entradas populares de este blog

El paper de la dona durant la Segona República i Guerra Civil espanyola (1931-1939)

Bon dia a tots i a totes! El passat 8 de març, es celebrà arreu del món el Dia Internacional de la Dona . El moviment feminista s’organitzà i sortí massivament al carrer, amb consignes i crits de llibertat, i amb protestes contra les desigualtats entre homes i dones, que actualment segueixent representant un greu problema en els àmbits laborals i socials de gran part dels països de tot el globus. Aprofitant l’ocasió, avui em disposo a fer una repassada al paper de la dona durant un dels períodes més conflictius de la nostra història contemporània. A l’inici de la Segona República, la dona espanyola accedí per primera vegada a la seva història al dret universal de votar. La rellevancia de la dona al món educatiu durant la Segona República  fou molt important. Tant l’esquerra com la dreta consideraven inicialment que la dona no estava preparada per poder exercir aquest dret. Polítics de tots els colors van posar-ho difícil a les dones perquè poguessin accedir als drets...

La reforma educativa i cultural de la Segona República

Benvinguts de nou al meu blog! Després d’una llarga inactivitat, m’agradaria primerament disculpar-me per aquest temps sense publicar res, però avui per fi puc reprendre la meva pàgina. Durant aquests mesos, a classe hem estudiat La Restauració del s:XIX, els inicis del Catalanisme, la Dictadura del Gneral Primo de Rivera, i actualment, estem analitzant les característiques de l’etapa de la Segona República Espanyola (1931-1936). Com normalment fem, per grups ens vàrem organitzar per estudiar les diferents mesures adoptades pels governs republicans respecte les diverses crisis polítiques, econòmiques, militars i educatives en què es trobava immers el país. El nostre grup s’encarregà d’investigar les les mesures que optà el govern pel que fa a l’educació i cultura. Primer de tot, analitzem primer el context històric. Durant el primer terç del s. XX, un 50% de la població espanyola era analfabeta. Aquest percentatge es va reduïr progressivament fins a l’inici de la Segona ...

Tintín i l'Imperialisme

Benvinguts de nou al meu blog! En aquesta ocasió us presento un tema molt interessant que hem estat desenvolupamt les darreres setmanes. A classe hem treballat l'Imperialisme (s.XIX) d'una manera ben original i curiosa. Deixeu explicar-me. És probable que alguns de vosaltres hagueu llegit o com a mínim, sentit a parlar dels famosos còmics de Tintín, un jove periodista que viu aventures arreu del món, i que justament està ambientat en l'època del colonialisme Europeu. Doncs bé, una de les obres més conegudes i polèmiques de l'escriptor de Les Aventures deTintín, Hergé, parla precisament de l'Imperialisme europeu al Congo Belga. Aquest còmic s'anomena Tintín al Congo . La nostra tasca no era senzilla; haviem d'analitzar una vinyeta en concret del còmic que ens cridés l'atenció especialment, i buscar una semblança directa amb un aspecte de l'Imperialisme. Quasi totes les vinyetes mostraven un fet que anava completament lligat amb aquest, però ...